Susținerea unor discursuri în public rămâne un instrument puternic pentru a informa sau a convinge un grup de oameni. Este o modalitate eficientă de a obține recunoașterea și de a demonstra supremația într-o anumită organizație, comunitate sau profesie.
În fapt, discursurile publice ajută de foarte multe ori la stabilirea unor politici sau la catalizarea unor acțiuni.
Discursurile bune sunt provocatoare și memorabile; ele trebuie să fie ușor de înțeles și emoționante. Cele mai bune discursuri durează mult timp, dincolo de momentul în care au fost susținute, prin faptul că au influențat publicul, chiar dacă scopul lor a fost să inspire, să motiveze sau să încurajeze un mod de gândire.
Fiecare discurs trebuie construit în funcție de personalitatea oratorului, de ocazia cu care este ținut discursul și de tipul de public.
Un discurs trebuie să ofere audienței încredere în orator!
Un discurs permite oratorului să se facă accesibil și să stabilească o legătură emoțională cu publicul; reprezintă mai mult decât a fi reprezentantul unei organizații sau o figură politică!
Scrierea discursurilor este total diferită de orice alte forme de scriere. Multe dintre cele mai mari opere literare ar fi discursuri îngrozitoare dacă ar trebui citite cu voce tare. Ele se pot citi bine, dar nu se aud bine! În scrierea discursurilor, regulile limbii române scrise trebuie înlocuite cu regulile limbii române conversaționale. Să scrii pentru un ascultător este total diferit față de a scrie pentru un cititor!
Așadar, dacă vreți să vă prezentați în fața publicului cu un discurs memorabil, începeți prin a învăța care sunt regulile scrierii unui discurs!