Spuneți adevărul sau nu mai spuneți nimic! Studiați subiectul în liniște, dar spuneți: „Nu avem niciun comentariu pentru moment”!
Chiar și „o mică minciună nevinovată” vă poate afecta reputația, imaginea, așa că importanța activității de PR devine din ce în ce mai mare. Nu spuneți niciodată, de exemplu, că nu dați interviuri, pentru că la un moment dat cineva s-ar putea să găsească vreo declarație rătăcită pe undeva și atunci reputația dumneavoastră primește o lovitură greu de contracarat.
Atenție la minciunile din trecut, deoarece pot include aspecte foarte variate și pot avea consecințe nebănuite într-un prezent pe care doriți să-l construiți.
O minciună distruge relația organizației sau a dumneavoastră personal cu mijloacele de informare, în general, pe măsură ce vestea despre minciună sau despre ascunderea adevărului se răspândește.
Scrieți corect din punct de vedere gramatical, chiar și în e-mail-uri sau în materialele de informare, deoarece omenii, și în special jurnaliștii experimentați, observă greșelile gramaticale și clasifică în mod negativ oamenii neatenți, leneși, care nu sunt educați să scrie corect.
În ciuda iluziei că un mail este ceva personal între dumneavoastră și destinatar, nu fiți tentați să scrieți sau să trimiteți lucruri despre care vreți să nu afle nimeni (în special mass-media)!
Aproape orice poate scrie într-un stil clar, direct, lizibil. Există, însă, întotdeauna câteva sugestii care vă pot ajuta să vă îmbunătățiți modul de a scrie. Rețineți câteva aspecte, dacă încă mai lucrați la claritate sau la corectitudinea topicii:
– folosiți verbe de acțiune ori de câte ori este posibil (mergi, lucrează…)
– evitați folosirea peste măsură a verbelor auxiliare (este, sunt, a fost, are)
– folosiți verbe la diateza activă („A decis rezultatul”)
– evitați verbele la diateza pasivă („S-a decis”, „A fost decis de către…”, care sunt prea lungi, chiar dacă au meritul de a preciza cine este responsabil)
– variați lungimea și structura propozițiilor
– rugați pe cineva să citească (cu voce tare) ceea ce ați scris, iar dacă nu sună bine, faceți modificările care se impun.
Orice text bun înseamnă 20% scriere și 80% rescriere. În PR așteptați-vă la 90% rescriere, deoarece mai multe persoane vor face sugestii și modificări în timpul procesului de redactare a textului final!