Era digitală a schimbat din temelii solicitările adresate specialiștilor în relații publice și modul în care aceștia lucrează. De fapt, dacă analizăm lucrurile puțin mai atent, putem spune că era digitală a modificat profund însăți profesia de specialist în relații publice.
Într-o perioadă în care mass-media este fragmentată în mii de canale de comunicare, consultanța și planificarea relațiilor publice la nivel înalt sunt mult mai importante decât în orice alt moment de până acum, pe măsură ce organizațiile și chiar persoanele fizice se bat pentru a îmbunătăți și proiecta imagini publice pozitive.
În prezent, organizațiile, indiferent de natura lor, și persoanele fizice folosesc comunicațiile digitale, dar și instrumentele tradiționale de PR, ca să ajungă la publicul țintă, să comunice bine cu oamenii și să-și extindă audiența. E-mail-ul, site-ul, RSS-ul, podcasting-ul, motoarele de căutare, rețelele de socializare sunt doar câteva dintre instrumentele disponibile acum profesioniștilor în PR. Și aproape orice acțiune de comunicare presupune o transpunere în scris.
Mijloacele de informare ce pot reda povestea organizației dumneavoastră includ acum zeci de rețele de televiziune, zeci de radiouri, cu cea mai performantă tehnologie, mii de publicații on-line și mii de bloguri. Nici măcar câteva reclame bine plasate sau o campanie de advertising de sute de mii de euro nu pot acoperi majoritatea populației din ziua de astăzi. Și acesta este motivul pentru care din ce în ce în ce mai multe organizații (fie că e vorba de instituții de stat, de firme private sau, pur și simplu, de persoane fizice) apelează la specialiștii agențiilor de PR.
Astăzi, organizațiile își diversifică abordările pentru a ajunge la publicul de nișă și folosesc relațiile publice pentru a-și îndeplini scopurile legate de comunicare. Toată tehnologia existentă pe piață în acest moment facilitează folosirea și distribuirea materialelor scrise sau a prezentărilor multimedia.
Nu uitați! Indiferent că scrieți pentru ziare, cărți, televiziune, bloguri, rețele de socializare, elementele de bază ale unei expuneri corecte rămân aceleași:
– claritate
– acuratețe
– forță
– detaliere, exemple și citate
– corectitudine gramaticală
– stil clar, dar variat
Mii de zvonuri sunt scrise și postate pe site-uri de către bloggeri anonimi, care nu au un interes special în a-și construi o reputație bazată pe exactitate și corectitudine. O organizație (medicală, politică, administrativă etc) poate afla mult mai târziu că a fost luată în vizorul unui astfel de blogger și, pentru a contracara, are nevoie de specialiști care să o scoată din situația de criză creată.
Atât mijloacele de informare, cât și publicul au așteptări foarte mari legate de accesibilitate și de viteza de răspuns, așa că nu vă periclitați imaginea și apelați la specialiștii în relații publice!