Bazele comunicării se pot pune foarte ușor în perioada studenției, reprezentând un punct de plecare în înțelegerea tuturor solicitărilor, problemelor, cerințelor care apar în momentul căutării unui loc de muncă!
Cursurile se desfășoară ONLINE și sunt interactive!
Materialul de curs poate fi parcurs în maximum două săptămâni.
La finalul cursului veți susține un test din toată materia parcursă!
Pentru obținerea diplomei, trebuie să aveți un procentaj de reușită de 80% la fiecare test.
Costul acestui curs de comunicare pentru profesioniștii din sănătate este de 150 de lei!
Se spune despre comunicare că este o interacțiune socială prin intermediul mesajelor. Cât este adevăr conține această afirmație, veți descoperi în continuare!
Prin comunicare încercăm să fim receptați, să fim înțeleși, să fim acceptați. Când niciunul dintre aceste scopuri nu a fost atins, comunicarea nu s-a realizat.
Care sunt cauzele care conduc la apariția barierelor în comunicare și cum înlăturăm barierele și blocajele?
Dialogul interior pe care-l purtăm cu noi înșine, de exemplu, reprezintă un veritabil proces de comunicare, în urma căruia putem rezolva multe dintre problemele cu care ne confruntăm.
Comunicarea verbală este mai clară, dar are un impact mai redus, în timp ce comunicarea nonverbală este mai ambiguă, dar are un impact mai puternic. Ce alte diferențe mai sunt?
Nu încercați să impresionați auditoriul folosind cuvinte lungi și complicate! Faptele la care vă referiți trebuie să fie corecte. Încercați întotdeauna să fiți amabili și politicoși.
O pagină fără margini și aliniate este o dovadă de zgârcenie! Scrierea lentă (circa 100 de litere pe minut) este o scriere îngrijită, accentuând partea finală spre stânga. Dar, știați că scrierea mică (literele minuscule sub 3 mm) pune în evidență o persoană prudentă, realistă, însă uneori poate însemna și limitare, teamă, îndoială? Mișcările largi ale pixului (creionului, stiloului) denotă imaginație… Cum îi puteți citi pe ceilalți doar analizându-le puțin scrisul?
Când dați mâna cu cineva trebuie să respectați anumite reguli pentru a nu fi considerată o persoană slabă sau, dimpotrivă, una arogantă. Tonurile, volumul vocii, articularea cuvintelor pronunțate, ritmul vorbirii etc influențează comunicarea într-o măsură în care la prima vedere nu vă puteți imagina. Cum le controlăm și cum facem să le folosim în avantajul nostru?
La prima vedere, toate posturile cu mâna în șold arată la fel. Totuși, la o analiză mai atentă descoperim patru variante principale, fiecare cu o poziție diferită a mâinii sau a mâinilor.
Oamenii sunt tentați să se încrunte atunci când vin în contact cu un chip furios (cel puțin asta arată studiile).
Dintre toate resursele pe care le avem la dispoziție pentru a ne desfășura activitatea în condiții bune, una singură este distribuită în mod egal: timpul!
Plasamentul la masă influențează persoanele atât în plan fiziologic, cât și în plan psihologic. Nu degeaba în popor se spune, de exemplu, că persoana „din capul mesei plătește”! Veți deprinde foarte ușor care sunt cele mai bune plasamente la o masă a discuțiilor astfel încât să obțineți cele mai bune rezultate.
Aflați cum se redactează o lucrare de licență, dar, la fel de important, și cum se ține o prezentare!
Care sunt trucurile la care puteți apela pentru a face o impresie foarte bună?
Curriculum
- 8 secțiuni
- 34 de lecții
- 3 săptămâni
- A. CE ESTE COMUNICAREA?Oamenii comunică de 100.000 de ani încoace. Fiecare om vorbește, în medie, o oră pe zi, adică 2,5 ani din viața lui. Dacă s-ar înregistra toate cuvintele rostite de un om în cursul vieții sale, s-ar obține 1.000 de volume a câte 400 de pagini fiecare.3
- B. TIPURILE COMUNICĂRIIÎn funcție de numărul participanților și de relația dintre ei există 5 tipuri de comunicare!1
- C. COMUNICAREA VERBALĂAtunci când vorbim despre comunicarea verbală, ne referim la comunicarea orală și la comunicarea scrisă. Fiecare este importantă în felul său și fiecare ajută la transmiterea și receptarea unui mesaj.4
- D. COMUNICAREA NONVERBALĂDe câte ori comunicăm sau chiar și când nu intenționăm să comunicăm ceva, trimitem în exterior mesaje care scapă în mare parte auto-controlului. Este vorba mai bine zis despre niște comportamente expresive, care predomină în fața oricăror alte forme de comunicare.11
- 0.01. Cum definim comunicarea nonverbală?120 de minute
- 0.12. Ce este, de fapt, comunicarea nonverbală?120 de minute
- 0.22.1. Comunicare tactilă60 de minute
- 0.32.2. Comunicarea auditivă/sonoră45 de minute
- 0.42.3. Comunicare gestuală90 de minute
- 0.52.4. Comunicarea vizuală120 de minute
- 0.62.5. Cum ne influențează expresiile faciale ale celorlalți?40 de minute
- 0.72.6. Comunicarea olfactivă20 de minute
- 0.83. Interpretări ale elementelor comunicării nonverbale60 de minute
- 0.94. Funcțiile comunicării nonverbale20 de minute
- 0.105. Despre timp în procesul de comunicare60 de minute
- E. PLASAMENTUL LA MASA DISCUȚIILOREste important să cunoașteți influența pe care poziționarea la o masă o poate avea asupra „negocierii”! Plasamentul influențează negociatorii în plan fiziologic (încordare, disconfort, oboseală etc), dar și în plan psihologic (atenție, concentrare, dispoziție, agresivitate, răbdare, irascibilitate etc). Nu uitați că acestea din urmă acționează, de cele mai multe ori, la nivel inconștient. O masă prea înaltă, prea lungă, așezată lângă un calorifer fierbinte, ca și un scaun prea scund, prea înalt, pot crea avantaje în timpul unei discuții/negocieri, dar toate acestea pot fi contracarate foarte ușor. Așezare cu spatele la ușă, geam, hol sau un spațiu deschis în care circulă oamenii crește tensiunea psihică, pulsul, tensiunea arterială și musculară. Respirația devine precipitată, metabolismul devine mai intens, iar uzura este mai rapidă. Oamenii de simt în siguranță dacă sunt așezați cu spatele la perete, când pot cuprinde în raza lor vizuală intrarea, ușa și geamul. Nu uitați, însă, că oamenii înalți, masivi și lați în umeri obțin o dominare fizică prin simplul fapt că ocupă mai mult spațiu. Uneori, în timpul unei discuții, acest lucru poate fi suficient! Să nu uită, de asemenea, de efectul „capului de masă”: persoana din capul mesei dobândește o poziție de autoritate. Aceste lucru poate fi contracarat de persoana care se plasează în celălalt cap al mesei. Toate aceste informații sunt foarte importante atunci când mergeți la un interviu de angajare sau atunci când negociați pentru un post sau pur și simplu pentru afacerea dumneavoastră!5
- F. SUSȚINEREA UNEI PREZENTĂRIIndiferent de subiectul pe care vreți să-l abordați, de timpul alocat sau de domeniul de interes, prezentarea dumneavoastră va fi construită astfel încât să captiveze publicul. Și aici vorbim atât de conținut, cât și de modul în care expuneți conținutul pregătit.6
- G. CUM SE REDACTEAZĂ O LUCRARE DE LICENȚĂ/MASTERLucrarea de licență trebuie să fie o cercetare originală a studentului care a elaborat-o și are menirea de a-i familiariza pe absolvenți cu metodele și instrumentele cercetării științifice. O asemenea lucrare trebuie să aducă în mod obligatoriu o noutate, mai mare sau mai mică, în cercetarea științifică. Lucrarea de licență nu este un demers jurnalistic sau literar, ci o abordare utilizând metodologii specifice unui demers de cercetare: argumentarea alegerii temei de cercetare, sinteză a pozițiilor teoretice cu privire la problema studiată, analiză critică a cercetărilor deja existente în domeniul respectiv etc. Exemplele următoare au fost luate din cerințele Universității „Babeș-Bolyai” Cluj-Napoca, Universității „L.I. Cuza” Iași și Universității de Medicină și Farmacie „Gr.T. Popa” Iași.3
- BIBILIOGRAFIEAici veți găsi întreaga bibliografie folosită pentru realizarea cursului!1