Cursurile se desfășoară ONLINE și sunt interactive!
Materialul de curs poate fi parcurs în maximum 4 săptămâni.
La finalul fiecărui capitol veți susține un test, iar la finalizarea cursului veți susține un test din toată materia parcursă!
Pentru obținerea diplomei, trebuie să aveți un procentaj de reușită de 80% la fiecare test.
Costul acestui curs de comunicare pentru profesioniștii din sănătate este de 250 de lei!
Se spune despre comunicare că este o interacțiune socială prin intermediul mesajelor. Cât este adevăr conține această afirmație, veți descoperi în continuare!
Nu uitați! Comunicarea este inevitabilă (chiar și când nu spunem nimic, de fapt spunem ceva; comunicăm prin haine, prin mașini, prin locuințe etc).
Prin comunicare încercăm să fim receptați, să fim înțeleși, să fim acceptați. Când niciunul dintre aceste scopuri nu a fost atins, comunicarea nu s-a realizat.
Agenda ascunsă, de exemplu, reprezintă situația în care suntem cu gândul în altă parte, preocupați de propriile probleme, ceea ce ne împiedică să percepem mesajul transmis. Care sunt cauzele care conduc la apariția barierelor în comunicare și cum înlăturăm barierele și blocajele?
Veți descoperi, de asemena, că oralitatea „asigură terenul cel mai fertil pentru manifestarea comportamentelor persuasive și manipulatorii”.
În plus, veți afla că sensul cuvintelor depinde întotdeauna de contextul în care sunt plasate sau că o comunicare verbală eficientă trebuie să posede mai multe trăsături, extrem de importante.
Simplele atingeri sunt o formă de comunicare. Când dați mâna cu cineva trebuie să respectați anumite reguli pentru a nu fi considerată o persoană slabă sau, dimpotrivă, una arogantă. Tonurile, volumul vocii, articularea cuvintelor pronunțate, ritmul vorbirii etc influențează comunicarea într-o măsură în care la prima vedere nu vă puteți imagina. Cum le controlăm și cum facem să le folosim în avantajul nostru?
Sunt unele posturi pe care femeile nu le agreează, în timp ce bărbații tind să le folosească în exces. Ce spun posturile pe care le adoptați aflați din acest capitol.
La prima vedere, toate posturile cu mâna în șold arată la fel. Totuși, la o analiză mai atentă descoperim patru variante principale, fiecare cu o poziție diferită a mâinii sau a mâinilor.
Pentru Charles Darwin, înroșirea feței și nu râsul era gestul care îi diferenția pe oameni de celelalte animale!
Știați că sunt 15 moduri de a zâmbi și că fiecare spune câte ceva despre starea noastră de spirit?
Oamenii sunt tentați să se încrunte atunci când vin în contact cu un chip furios (cel puțin asta arată studiile).
Dintre toate resursele pe care le avem la dispoziție pentru a ne desfășura activitatea în condiții bune, una singură este distribuită în mod egal: timpul!
Încă de acasă, de la masa din bucătărie sau sufragerie, la care luați cina, ați observat probabil că plasamentul influențează persoanele atât în plan fiziologic, cât și în plan psihologic. Nu degeaba în popor se spune, de exemplu, că persoana „din capul mesei plătește”! Veți deprinde foarte ușor care sunt cele mai bune plasamente la o masă a discuțiilor astfel încât să obțineți cele mai bune rezultate.
Analiza Tranzacțională are la bază un sistem filozofic care spune că „destinul” este doar ceea ce face fiecare din viața sa!
Veți afla ce trebuie să faceți din momentul în care pacientul intră pe ușa cabinetului și până în momentul în care va pleca acasă, cu un diagnostic și un tratament bine stabilite. Așadar, când pacientul se prezintă la cabinetul dumneavoastră pentru a primi răspuns și soluții la îngrijorările sale, este important în primul rând să-l ascultați cu atenție și empatie pentru a înțelege mai bine dimensiunea și impactul suferinței sale.
Atenție! Raportul cu pacientul dumneavoastră se stabilește în primele 90 de secunde de după intrarea în cabinet! Veți învăța, de asemenea, ce veți face la prima întâlnire cu pacientul, precum și la cea de-a „n”-a întâlnire sau cum să solicitați informații de la pacient, astfel încât să fiți siguri că nu vă ascunde nimic.
De ce este necesar să fiți empatici? Care sunt informațiile de care are nevoie pacientul, precum și modul în care sunt transmise acestea sau luarea deciziei finale sunt elemente pe care le veți deprinde citind capitolul destinat acestor subiecte!
Veți avea la dispoziție și un chestionar pentru evaluarea stilului preferat de comunicare în lucrul cu pacienții!